Ervaring – een beetje leesvoer


Ik begin mijn loopbaan in een toonaangevende Nederlands-Britse multinational in Brussel (ijs- en diepvriesproducten, voedingswaren, wasproducten, …).

Hier heb ik gedurende 10 jaar de professionele vorming gekregen waarvan ik tot op vandaag nog steeds de vruchten pluk.

Ik krijg de kans om een allround parcours af te leggen en groei door van :

  • secretaresse binnen het grossiersnetwerk, cinemawereld en de Belgische pretparken
  • naar verkoopsassistente van 2 national accounts manager en 1 national sales manager, waar ik zeer goede contacten weet uit te bouwen met aankopers van grote ketens uit de retail wereld (Carrefour en Delhaize) en hun assistenten.

samen schakelen we naar een hogere versnelling

Na 10 jaar stap ik over naar een andere grote speler, deze keer binnen het melksegment waarbij ik nauw samenwerk met de national account manager en de verkoopdirecteur.

Hier kan ik al mijn troeven uitspelen :

  • margeberekeningen
  • berekenen en inzetten van verschillende prijslijsten in Excel en SAP
  • voorbereiden van promotionele acties waarbij de communicatie tussen de verschillende departementen (forecast, planning, …) heel belangrijk is
  • maandelijks rapporteren van omzetcijfers.

samen schakelen we naar een hogere versnelling

Daarna ga ik aan de slag als administratief bediende customer service support bij een Amerikaanse multinational in Life Sciences.

Tot mijn taken behoren o.a. :

  • het up-to-date houden van het klantenbestand
  • inzetten van prijzen in Oracle
  • het opmaken van offertes voor de Franse verkoopploeg

1 dag per week werk ik nauw samen met de aankoper waar ik een grondige opvolging/rapportering verzeker van de lopende bestellingen in de VS (Oracle & Excel) naar leveranciers en intern naar order entry toe.

samen schakelen we naar een hogere versnelling

Vervolgens kies ik voor de functie van administratief bediende logistiek in een KMO die draagtassen ontwerpt voor de modewereld. Hier kan ik naar hartelust mijn opgedane kennis en ervaring implementeren.

In deze functie ben ik verantwoordelijk voor :

    • het inzetten van de verkooporders
    • opmaken van offertes en facturen in FilemakerPro
    • mailings
    • vertalingen
    • coördinatie met het magazijn
    • up-to-date houden van het artikelbestand
    • beheren van de stock
    • opvolgen van de leveringen
    • optimaliseren en kostenbesparend uitwerken van het transport
    • onderhouden van contacten met klanten en leverancierssamen schakelen we naar een hogere versnelling
De lokroep naar een eigen bedrijf waar ik mijn ervaring kan delen met andere ondernemingen is echter groot.

Daarom besluit ik admin solutions op te richten, waarmee ik op freelance basis administratieve en commerciële ondersteuning aanbied aan bedrijven.

Mijn gedrevenheid, enthousiasme en oog voor detail typeren mij het meest.

Bent u geïnteresseerd in welk parcours ik ondertussen met admin solutions heb afgelegd? Neem dan een kijkje op mijn LinkedIn profiel.

Back to top ↑